PROVOQ MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

1. TARAFLAR

İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) Alıcı ve Satıcı arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde elektronik ortamda kurulmuştur. Alıcı ve Satıcı, işbu Sözleşme’de münferiden “Taraf” birlikte “Taraflar” olarak anılabilirler.

SATICI:

Unvanı: AYAKKABI DÜNYASI KUNDURA SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Adresi: Rüzgarlıbahçe Mah. Çam Pınarı Sk. No: 8 İç Kapı No: 1 Beykoz / İstanbul

Müşteri Hizmetleri Telefon:0(850) 622 70 02

E-posta: destekprovoq@provoq.com.tr

Mersis Numarası: 0015000032000308

Vergi Numarası: Anadolu Kurumlar Vergi Dairesi- 1060205497

1.2. ALICI:

Adı/Soyadı/Unvanı: {{InvoiceNameSurName}}

Adresi: {{InvoiceFullAddress}}

Telefon: {{InvoicePhone}}

E-posta: {{InvoiceEmail}}

2. TANIMLAR

İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde (“Sözleşme”)

Alıcı: Üye olmak suretiyle veya üye olmadan [Provoq.com] internet sitesinde ve mobil uygulamada yayınlanan Ürün’leri satın alan, kullanan, yararlanan ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden kullanıcıları,

Banka: 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,

Bedel: İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun dördüncü maddesinde belirtilen toplam sipariş bedelini,

Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,

İade Masraf Bedeli: Alıcı’nın cayma hakkı kapsamında Ürün’ü iade etmesi halinde Ürün’lerin Satıcı’ya gönderilmesi durumunda taşıma maliyetlerinin karşılanması amacıyla Ürün’lerin büyüklüğü ve teslimat mesafesi gibi farklı değişkenlere göre talep edilen ücreti,

Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,

Kargo Bedeli: Ürün’lerin Alıcı’ya gönderilmesi durumunda taşıma maliyetlerinin karşılanması amacıyla Ürün’lerin büyüklüğü ve teslimat mesafesi gibi farklı değişkenlere göre talep edilen ücreti,

Kargo Şirketi: Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcı’ya ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,

Ön Bilgilendirme Formu: Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen zorunlu hususlar ve Satıcı tarafından belirlenen hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,

Platform: Satıcının mesafeli sözleşme kurulmasını sağladığı ve sahip olduğu [Provoq.com] internet sitesini,

Satıcı: [Provoq.com] internet sitesi üzerinden satış yapan, Rüzgarlıbahçe Mah. Çam Pınarı Sk. No: 8 İç Kapı No: 1 Beykoz / İstanbul mukim AYAKKABI DÜNYASI KUNDURA SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (“Provoq” veya “Satıcı”) e-ticaret şirketini,

Ürün: Her birinin özellikleri Platform’da belirtilen ve satışa sunulan ürünlerin her birini münferiden, birkaçını veya tamamını,

Yönetmelik: Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni, ifade eder.

3. SÖZLEŞMENİN KONUSU

İşbu Sözleşme’nin konusu, Alıcı’nın Provoq tarafından tedarik edilen Ürün’lerin Platform üzerinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen Ürün’ün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

4. SÖZLEŞMENİN KAPSAMI

İşbu Sözleşme 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları Sözleşme kapsamında Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.

Alıcı, Satıcı’nın isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu Ürün’ün temel nitelikleri, vergiler dâhil olmak üzere satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikâyet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar konusunda açık, anlaşılır ve Platform’da uygun şekilde Satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini işbu Sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.

Mevzuat uyarınca aşağıdaki Ürün/Hizmet satışları Sözleşme’nin kapsamında değildir.

a) Finansal hizmetler,
b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,
c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı,
d) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,
e) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,
f) Konut kiralama,
g) Paket turlar,
h) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,
i) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesi,
j) Yolcu taşıma hizmetleri,
k) Malların montaj, bakım ve onarımı,
l) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.
m) Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak tamamen ifa edilen abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme Hizmetleri ile 23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamındaki bağışlar ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik haberleşme hizmetleri.


5. SÖZLEŞMENİN KURULMASI

Sözleşme, Alıcı tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, Alıcı’nın satın almış olduğu Ürün’ün Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Ürün, Alıcı'nın sipariş formunda ve işbu Sözleşme’de belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim edilecektir.

6. ALICI, SATICI ve FATURA BİLGİLERİ

ALICI BİLGİLERİ

Teslim Edilecek Kişi

:

{{ShippingNameSurName}}

Teslimat Adresi

:

{{ShippingFullAddress}}

Telefon

:

{{ShippingPhone}}

Faks

:

E-posta/Kullanıcı Adı

:

{{ShippingEmail}}

SATICI BİLGİLERİ

Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı

:

AYAKKABI DÜNYASI KUNDURA SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Satıcının Adresi

:

Rüzgarlıbahçe Mah. Çam Pınarı Sk. No: 8 İç Kapı No: 1 Beykoz / İstanbul

Satıcının Mersis Numarası

:

0015000032000308

Satıcının Vergi Kimlik Numarası

:

0150000320

Satıcının Telefonu

:

0(850) 622 70 02

Satıcının Faks Numarası

:

Satıcı KEP ve E-posta Bilgileri

:

ayakkabidunyasi@hs01.kep.tr / destekprovoq@provoq.com.tr

FATURA BİLGİLERİ

Ticari Unvanı / Adı ve Soyadı

:

{{InvoiceNameSurName}}

Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası

:

Adres

:

{{InvoiceFullAddress}}

Telefon

:

{{InvoicePhone}}

Faks

:

E-posta/Kullanıcı Adı

:

{{InvoiceEmail}}

Fatura Teslim

:

7. ÜRÜNE İLİŞKİN HUSUSLAR

Ürün’ün cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve vergiler dâhil satış bedeli ve teslimat bilgileri aşağıdaki gibidir:

Satış Bedeli: Ürün’ün satış bedeli, Platform üzerinde ürün özellikleri sekmesinde belirtilen bedeldir. Bu bedele, KDV dahil olup, Satıcı tarafından aksi belirtilmedikçe kargo/kurye ücreti dahil değildir.

Ödeme Şekli ve Planı: Alıcı, Platform’dan aldığı Ürün’ün bedelini, işbu Sözleşme’de belirtilen ödeme yöntemi ile ödeyecektir.

Ürün’ün özellikleri: Ürün’ün cinsi ve türü, marka/modeli, miktarı, rengi, Satıcı tarafından Platform’da belirtilmiş şekilde olup, Satıcı’nın belirtmiş olduğu Ürün’e ilişkin tüm bilgilendirmeler işbu Sözleşme’nin ayrılmaz bir parçasını teşkil eder.

Teslimat Bilgileri: Ürün, Alıcı’nın işbu Sözleşme akdedildiği esnada seçtiği teslimat adresine, Kargo Şirketi aracılığı ile gönderilecektir.

Ürün’ün temel nitelikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform üzerinden detaylı şekilde incelenebilecektir.

Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış fiyatı, Kargo Bedeli, taksit farkı tutarı, vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

{{BasketDetailTable}}

KARGO HARİÇ TOPLAM ÜRÜN BEDELİ : {{TotalAmount}}

KARGO BEDELİ : {{ShippingAmount}}

TAKSİT FARKI : {{PaymentAdditionalAmount}}

TOPLAM SİPARİŞ BEDELİ : {{PaymentAmount}}

TESLİMAT ADRESİ : {{ShippingFullAddress}}

TESLİM EDİLECEK KİŞİ : {{ShippingNameSurName}}

FATURA ADRESİ :{{InvoiceFullAddress}}

SİPARİŞ TARİHİ :{{OrderDate}}

TESLİM ŞEKLİ :

KARGO ŞİRKETİ :

8. ÜRÜNÜN TESLİMİ

Sözleşme konusu Ürün teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanarak Satıcı’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin Alıcı’nın tercih ettiği ödeme şekli ile Satıcı’nın hesabına aktarılmış olması şarttır. Ürün bedeli Satıcı’nın hesabına aktarılmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ise Satıcı ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

Ürünün gereği gibi Alıcı’ya teslim edilebilmesi için Alıcı, güncel, tam ve doğru bilgilerini sunmakla yükümlüdür. Satıcı, Alıcı’nın vermiş olduğu bilgilerin gerçekle örtüşmediğini tespit edilmesi halinde siparişi durdurulabilir ve Alıcı’nın paylaşmış olduğu telefon, e-posta adresi gibi belirtilen iletişim bilgilerinden Alıcı’ya ulaşılamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulması dondurulabilir. Alıcı’dan herhangi bir cevap alınamazsa Satıcı, siparişi iptal etme hakkında sahiptir.

Satıcı, Platform üzerinde satışa sunulan bir ürünü geri çekme veya Ürün’ü siparişe kapalı hale getirme hakkını saklı tutar. Bu şekildeki Ürün haricinde, Alıcı tarafından sipariş edilen ve sipariş teyidi bilgisi gönderilen siparişlerin Alıcı’nın belirttiği adrese ulaşması için gereken azami çaba Satıcı tarafından gösterilecektir. Ancak Satıcı’dan kaynaklanmayan bir durumun vuku bulması halinde Satıcı, siparişi reddetme ve Alıcı’ya bedeli iade etme hakkını saklı tutmaktadır.

Ürün’ün teslimat masrafları Alıcı'ya aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin tamamını veya bir kısmını karşılayacağını beyan etmişse, beyan ettiği kadarıyla teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır. Ürün teslimatı; Satıcı’nın stokunun müsait olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.

Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alıcı’ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Ürün, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.

9. ÜRÜNÜN BEDELİ VE ŞEKLİNE İLİŞKİN HUSUSLAR

Ürün’ün bedeli, Platform’da ve sipariş formunda belirtildiği gibidir. Bu Ürün bedeline, kargo bedeli dahil değildir. Aynı zamanda Ürün bedeli, Ön Bilgilendirme Formu ve Alıcı’ya gönderilen fatura üzerinde açıkça gösterilir. Eğer mevcutsa, Satıcı tarafından yapılan indirim veya promosyon bedeli de faturada açıkça gösterilir.

Ödemeler; kredi kartı, banka kartı veya kapıda ödeme yöntemlerinden birisi kullanılarak yapılabilir.

Ürün’e ilişkin bedel, Satıcı tarafından her zaman değiştirilebilir. Bu değişiklik, sipariş teyidi gönderilmiş olan Ürün’ün bedelini etkilemez.

Alıcı talep ettiği Ürün/Hizmetin bedelini işbu Sözleşme’de belirtildiği üzere tam ve eksiksiz bir şekilde, belirtilen ödeme şekliyle ödemekle yükümlüdür. Herhangi bir nedenle Ürün bedeli ödenmez veya ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Ürün’ün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Ayrıca Alıcı'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcı'nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.

Alıcı, kredi/banka kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi/banka kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyebilecek ve bu durumda Alıcı bu husus bakımından bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda Alıcı'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcı’nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.

Platform üzerinden kredi kart ile ödeme yapılması halinde, Banka tarafından kampanyalar düzenlenerek Alıcı tarafından seçilen taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulanabilecek veya taksit erteleme gibi ek hizmetler sunulabilecektir. Bu tür kampanyalar Banka’nın inisiyatifindedir. Alıcı’nın kredi kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetine Banka tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planlarının oluşturulması Banka’nın inisiyatifindedir.

Alıcı, ödeme yaptığı kredi/banka kartının kendisine ait olduğunu veya kartın meşru hamili bulunduğunu, “ödeme yap” seçeneğine tıkladığı anda kabul ve beyan etmiştir. Alıcı, kredi kartı kullanımının hukuka uygun olduğunu taahhüt etmiştir. Bu konudaki hiçbir talepten Satıcı sorumlu tutulamaz. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak, Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, Satıcı, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal fatura seçeneğini seçmesi durumunda Satıcı, Alıcı tarafından Platform üzerinden bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak kurumsal fatura düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğundadır.

10. SATICI’YA İLİŞKİN HUSUSLAR

Satıcı, Sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile işin gereği olan bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam, standartlara uygun bir şekilde işi doğruluk ve dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.

Sipariş konusu ürünün ayıplı olmasının sorumluluğu Satıcı’dadır.

11. ALICI’YA İLİŞKİN HUSUSLAR

Alıcı, Platform’da yer alan sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli, ürünün teslimatına ilişkin hususları ve şikâyet kanalları hakkında bilgilendirildiğini ve Satıcı tarafından kendisine sunulan Ön Bilgilendirme Formu’nu okuyup belirtilen hususlara ilişkin bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda kendisine gerekli teyitlerin verildiğini kabul ve beyan eder. Alıcılar Tüketici sıfatıyla talep ve şikâyetlerini yukarıda yer alan Satıcı’nın iletişim bilgilerinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler.

Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formu’nu elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder. İşbu Sözleşme’nin akdinden önce Satıcı tarafından kendisinin bilgilendirilmesi gereken Satıcı’nın adı, unvanı, MERSİS adresi, vergi kimlik numarası, Satıcı’ya ait doğru ve güncel iletişim bilgileri, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dâhil fiyatı ifa süresi ödeme ve teslimat bilgilerini ve tüketicinin şikayetlerini bildirebileceği kanalları da doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.

Alıcı’nın, Sözleşme konusu Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecektir. Tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış, bozulmuş vb. hasarlı ve ayıplı Ürün’ü kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan Ürün’ün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya aittir. Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi/banka kartının Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun Ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla Ürün’ü 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.

12. CAYMA HAKKI

I. Cayma Hakkının Kullanım Usulü ve Süresi

Alıcı, 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.

Cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükü Alıcı’dadır.

II. Cayma Hakkının Süresinin Belirlenmesi

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün esas alınır. Malın Satıcı tarafından Kargo Şirketi’ne teslimi, Alıcı’ya yapılan teslim olarak kabul edilmez.

Satıcı;

a) Hizmet ifasına ilişkin Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,
c) Ürün’ün tesliminden önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
d) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.

Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

III. Cayma Hakkı Bildirimi

Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve cayma hakkının süresi içerisinde yazılı olarak ya da www.provoq.com.tr/cayma-formu linkinde bulunan Cayma Formu ile Rüzgarlıbahçe Mah. Çam Pınarı Sk. No: 8 İç Kapı No: 1 Beykoz / İstanbul adresine ya da destekprovoq@provoq.com.tr elektronik posta adresine yapılması şarttır.

IV. Cayma Hakkının Kullanılmasının Hükümleri

Cayma hakkının kullanılması halinde:

a) Alıcı cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi Satıcı’ya yönelttiği tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
c) Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.

Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın Ürün’ü satın alırken kullandığı ödeme yöntemi ile tek seferde iade edilmektedir.

V. İade Masraf Bedeli

Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderilir ise İade Masraf Bedeli, Kargo Bedeli’ni geçmemek kaydıyla, Satıcı’ya aittir.

Alıcı’nın Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen dışında başka bir Kargo Şirketi ile Ürün’ü göndermek istemesi halinde İade Masraf Bedeli’nden Satıcı sorumlu değildir.

13. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Alıcı’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
f) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya Alıcı’ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

14. SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ

Satıcı işbu Sözleşme’den doğan yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde Alıcı Sözleşme’yi fesh ederek sona erdirebilir.

Sözleşmenin Alıcı tarafından haklı sebeple feshi durumunda Satıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

15. MÜCBİR SEBEPLER

Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürün/ürünleri süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içerisinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde Alıcı siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürün/ürünlerin varsa alternatifi ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. Alıcı'nın siparişi iptal edilmesi seçeneğini tercih etmesi halinde ödediği tutar iptal talebinin Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. Alternatif ürün tercih edilmesi halinde ise herhangi bir fark söz konusu ise aradaki fark Alıcı’dan tahsil edilir. Taraflar Ürün’ün stokta bulunmaması durumunun, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.

16. GENEL HÜKÜMLER

Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine Platform’dan yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan duyurularda belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmesi halinde siparişler iptal edilebilecek ve bu halde varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı işbu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını geçen siparişlerinin iptal edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

Sipariş edilmeyen Ürün/Hizmet’in gönderilmesi durumunda, Alıcı’ya karşı herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hallerde, Alıcı’nın sessiz kalması ya da söz konusu Ürün/Hizmet’i kullanmış olması, sözleşmenin kurulmasına yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz.

Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.

385 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca Alıcı, iade işlemlerini yapabilmek için kendisine gönderilen iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra Satıcı’ya ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.

Satıcı, Platform üzerinden ödeme imkânı sağlamak için, ödemenin yapıldığı tarihte güvenli şekilde elektronik ticaret endüstrisinde kullanılan ödeme araçlarının herhangi birini veya hepsini kullanabilir.

Satıcı teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve güncelleme hatalarından sorumlu değildir.

Alıcı, Satıcı'nın Ön Bilgilendirme Formu’nu mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak veya kalıcı saklayıcı yolu ile göndermiş olduğunu kabul ve beyan eder. Bu kapsamda Alıcı, Ön Bilgilendirme Formu’nun Satıcı ile paylaştığı e-posta adresine, telefon numarası ya da diğer iletişim adresine eksiksiz olarak gönderildiğini teyit etmektedir. Alıcı kendisine ön bilgilendirmenin yapıldığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

17 UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

İşbu Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için Alıcı işleminin yapıldığı veya Alıcı ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Alıcı işleminin yapıldığı veya Alıcı ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri Yetkili olacaktır.

18. GÜVENLİK ve FİKRİ MÜLKİYET

Alıcı tarafından Platform’a girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, Satıcı tarafındaki kendi sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler Alıcı’ya ait cihazlardan girildiğinden Alıcı tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu Alıcı’ya aittir.

Alıcı, Sözleşme kapsamında sağladığı verilerin doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde Platform üzerinde gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.

Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Satıcı’ya aittir.

19. BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ

Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, elektronik posta aracılığıyla yapılacaktır.

Alıcı, Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ticari defter, bilgisayar, kayıt ve diğer belgelerinin bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder

20. YÜRÜRLÜK

20 (yirmi) maddeden ibaret Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı elektronik posta ile de gönderilecektir.